2015. január 10., szombat

5 kedvenc Sopor Aeternus


Ritka kincs Sopor néni zenéje, hiszen olyan elvont és "beteg" (a szó legjobb értelmében értve), amire bizony nem minden banda képes, és nem is minden bokorban találunk ilyen muzsikát. Egyébként pont a múltkor olvastam egy tanulmányról, amiben megállapították, hogy a depressziós emberek azért szeretnek "szomorú" zenéket hallgatni, mert úgy érzik, hogy megértik őket, míg a vidámkodó nóták olyan ingert váltanak ki belőlük, mint amikor egy csupa-happy ember mondja azt hogy legyünk boldogok. Tehát, ha így nézzük Sopor néni zenéje még gyógyító hatású is lehet egyes lelki bajokra :)

1. In der Palastra 
Azt hiszem ez az egyik legismertebb, és egy egyben általam először hallott száma is, ami szerintem nagyon jól tükrözi az egyedi stílusát, és az elborult világát :) ...


2. Dead Souls 
Szintén egy hihetetlen hangulatú zene, valamivel talán gyorsabb ritmusú, mint a többi szám, de ez is csodálatos ablakot nyit nekünk Sopor néni egyedi világára.


3. The Goat 
Szintén egy viszonylag lassú, de mindenképp beteg és elborult :) . A tökéletes kombináció ^^.


4. No-one is there 
Tipikusan olyan szám, amit egy bizonyos korszakban rongyossá hallgattam :) ... Van bizony úgy, hogy az ember lánya embertársaitól nem, de egy egyszerű számtól kapja meg csak a megértést.


5. Les fleurs du mal 
Kicsit valamivel "dallamosabb" ez a szám, mint a többi, de ennek is csodálatos, egyedi hangulata van :) ...








2 megjegyzés:

  1. Amikor először láttam ezt a posztot, beleolvastam, de őszintén szólva nem mertem meghallgatni a zenéket...
    Leginkább azért, mert hajszálnyit ijesztő a néni nekem, és elég depresszív hajlam vagyok, próbálok kerülni mindent, ami kimozdíthat, és visszahúzhat. Utálom ezért magam, de hát küzdeni kell valahogy.
    Persze az első klip nyitóján látható hagymahaj nem hagyott nyugodni. Ma kattintottam, és nem valami nagyon beteg dolog várt, ahogy számítottam - mint mikor elképzeled, hogy mennyire rossz íze lesz a gyógyszernek, pedig még a szádhoz sem ért... :D
    Nagyon kedves kis dallamok csendültek, és hálás vagyok, hogy megosztottad. Magamtól tuti nem találok rá soha. :) Tetszett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, ennek nagyon örülök ^^ . Nagyon kellemes zenéje van Sopor néninek, vétek őt nem ismerni szerintem :)

      Törlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...