2015. január 28., szerda

Boltok összehasonlítása - avagy mennyit is ér 1300 forint ?

Tegnap este elég sokáig forgolódtam az ágyban, nem igazán tudtam elaludni, és persze hogy pörgött az agy. Elgondolkodtam, hogy vajon egyes ("kreatív") boltokban vajon mennyit is ér egy bizonyos összes - annak apropóján, hogy délbe felmentem Pestre hogy felkeressek egy Annie által ajánlott gyöngyös boltot (és meg is lett végre!!! :D ), és ott bizony volt, amiért drágállottam a pénzt, de volt amiért nem. Szóval, úgy döntöttem, hogy megpróbálok összehozni egy bejegyzést.
Nem mondom, hogy ez lesz a világ legtökéletesebb és legobjektívebb összehasonlítása, főleg azért mert tudom magamról, hogy eléggé részlehajló vagyok, illetve nagy "gond" az is, hogy a bizonyos helyeken bizony nem is ugyanazt árulják, másrészt nem veszek 50 db delfinkapcsot 3 különböző helyen... De gondolom ezt megértitek :) ...


1. "Corvin melletti" Gyöngyös Bolt - összeg: 1290 forint 
Kinek ajánlom? Mindenképp olyanoknak, akik úgymond érezni akarják a gyöngyöket, és akik élvezik, hogy beletúrhatnak a gyöngyös fakkokba :) ... Hihetetlen jó volt mindent megfogni, "érezni", mégis milyen anyagból van, hogy van, stb.
Hátrányaként mindenképp azt hoznám fel, amit általában az ilyen boltoknál felszoktak - "Csakpestenvan, vidékenmiértnincs", illetve az árakat. Volt, amiért borzalmasan drágállottam az összeget (egyszerű kis cseh gyöngyök DARABJÁÉRT 5 forint... amikor azt általában grammra adják ugyebár), Viszonylag szerencsém volt, ugyanis bizonyos dolgok eléggé le voltak értékelve, így 200-300 forinttal is olcsóbban jutottam hozzájuk, így hamarabb bekerültek a kosaramba :) ... Főleg különlegességekre hajtottam, amikről úgy gondolom, hogy máshol nem vagy csak nehezen beszerezhetőek, így került a kosaramba:
- 5 db szerelék (270 HUF)
- 2 db fekete csíkos gyöngy (40 HUF/db)
- 2 m fekete drót (150 HUF)
- hegyikristály kész medál (395 HUF)
- lila gyöngyös kész medál (395 HUF)
A legjobban a hegyikristály medálnak örülök, egyébként rengeteg ásvány kapható abban a boltban, valószínűleg még vissza fogok térni :) ...
Egyébként talán az is hozzátett ennek a posztnak a születéséhez, hogy ebben a boltban láttam olyan 15 rekeszes műanyag tárolót, amit ebayen 465 forintot árulnak - ott 2800 forintért... Ja, és persze ugyanúgy made in china minden :)


2. eBay - összeg: 1293 HUF
Kicsit csalásnak érzem az eBayt, hiszen a biddeléssekkel rengeteg pénzt spórolhatunk úgymond, mégis be akartam venni a "körbe" :) .
Kiknek ajánlom? Mindenképp azoknak, akik kevés pénzért, de nagy mennyiségben szeretnének vásárolni, hiszen 1-1 darabot nehéz bizony beszerezni onnan, a minimum mennyiség általában 10 db :) ... Hogy a hatalmas választékról ne is beszéljünk ugyebár.
Hátránya a viszonylag hosszú várakozási időn kívül még a "bizonytalanság" is, hiszen igazából bármi érkezhet hozzánk...
Rengeteg sokminden szoktam egyébként eBayről rendelni, ez csak néhány apróság, amiből összeraktam egy '1300as' csomagot:
- 80m elasztikus gyöngyfűző damil (450 HUF)
- "swarowski" fekete kristály, 100 db (108 HUF - biddes)
- óralaap (245 HUF)
- 10 db 'tűzzománc' leveles medál medáltartóval (245 HUF - valamennyit már használtam el belőle)
- 20 db hópehely medál (245 HUF)
eBaynél érdemes figyelni a pénznemre, főleg a mai világban, hiszen nem mindegy, hogy egy dollárért, egy fontért vagy egy ausztáliai dollárért veszünk valamit, hiszen akár 100-150 forintos különbség is lehet. Egyébként tudjátok rólam, hogy eBay-fan vagyok :) ...


3. Csináljékszert - összeg: 1280 HUF
Szintén egy imádott boltról van szó, ahol mondhatni szinte törzsvásárló vagyok, hiszen amióta ékszerkészítéssel foglalkozom, azóta rendelek innen :) ...
Kiknek ajánlom? Azoknak, akik Tatabánya környékén laknak, ugyanis másnapra itt a csomag, imádom emiatt hogy ide költöztem :))) ... Másrészt azoknak, akik nem igazán bíznak az eBayben, nincs lehetőségük/pénzük kreatív boltokhoz utazgatni, vagy csak szimplán jó áron szeretnének itthoni eladótól beszerezni alapanyagokat.
Hátrányaként egyedül a postaköltséget tudom megemlíteni, ami magyar viszonylatban (a szolgáltatás színvonalához mérve) eléggé aránytalan, de ez nem a bolt hibája ugyebár.
Általában ezeket szoktam rendelni onnan (linkelve!)
- totyakos üvegcse (95 HUF / db, sajnos már csak a nagyobb fajtát lehet kapni)
- ezüst, kerek medálalap (175 / db)
- antik bronz gyűrűalap ovális lappal (195 HUF)
- francia kapcsos tányéros fülbevalóalap (165 HUF)
Amit ajánlani tudok innen, azok az üveglencsék, ugyanis valamiért jóval olcsóbbak, mint eBayen, pedig az ember lánya azt gondolná, hogy az a legolcsóbb, de nem :) ...


4. KIK - összeg: 1240 HUF 
Nem kimondottan kreatív üzlet a KIK, de ha van egy közelünkben, akkor szerintem érdemes benézni időnként, ugyanis időnként klassz kis cuccok szoktak lenni potom pénzért.
Kiknek ajánlom? Mindneképp azoknak, akiknek nem gond, hogy nincs állandó készlet, és bizony sajnos a minőség se mindig a legjobb, de ennyi pénzért ne várjunk mást :) ...
Hátránya egyértelműen a nem állandó készlet, hiszet ha valamit egyik héten láttunk, akkor a következő alkalommal már valószínűleg nem lesz már. Ami szomorú, hogy már sikerült rossz minőséget kifognom...
Nem mondom, hogy minden héten benézek ebbe a boltba, de ha arra járunk, mindig mondom a kedvesnek, hogy ugorjunk be, nagyon gyors leszek :) ... Ők azok közül valók, akik már hazajöttek velem:
- ezüstfólia (360 HUF)
- 2m rózsás szalag (360 HUF)
- 2x10 db ezüst gyöngy (180/csomag)
- 5 db ezüst glitteres koronák (260 HUF)
Ezen kívül még érdemes betérni, ha klassz kis dobozkákat szeretnénk magunknak, azokat is potom pénzekért árulják :) ...


5. Lidl - összeg: 1270 HUF 
Eredetileg nem akartam a Lidl-t bevenni a "csapatba", hiszen nekik szintén nincs állandó kreatív készletük, főleg mert ugyebár teljesen más profilúak, de ahogy a képeket csináltam a szemem sarkából megláttam ezt a dobozt, amit valamikor decemberben vettem :) ...
Kiknek ajánlom? Szintén olyanoknak, akiknek van a közelében Lidl, és képesek kivárni, hiszen évente 1-2 alkalommal szokott kreatív cucc lenni, most is vannak pl. festéshez szükségesek, szerintem jópofák, csak én nem tudok festeni :) ...
Hátránya egyértelműen a várakozás, és hogy akkor se biztos, hogy megkapjuk azt, amire vágyunk. Árakban egész reálisak szoktak lenni, jó áron hozzá lehet jutni dolgokhoz.
Még mielőtt megkérdeznétek, ez egyébként egy olyan festék, amitől a bekent felület "mágnesezhető" lesz, nagyon tetszett ez az ötlet :) ... Lehetett volna kapni olyat is, amitől a bekent felületre krétával írhatsz, de csak rózsaszín és kék színben lehetett kapni, szóval, maradtam ennél az egy festéknél :) ...



Remélem tetszett nektek ez a kis összeállítás. Próbáltam összeszedni, hogy hol, mit érdemes venni, ha igazán jól akarunk kijönni a pénzünkből. Ha össze szeretném foglalni a bejegyzést, akkor azt mondhatom, hogy bizony járjunk nyitott szemmel, mert bizony, ahogy a két utolsó bolt is bizonyítja, bizony nem csak kreatív boltokban akarhatunk kincsekre :) ...

2 megjegyzés:

  1. Most találtam rá a blogodra, ez az első bejegyzésed amit elolvastam, de nagyon megtetszett. :D Spórolás istennője vagyok, szóval számomra ez nagyon jó kis poszt volt. :) És az a helyzet, hogy ez nem csak a kreatívos cuccokra igaz. Igaz ez a 100asok kínálatára, az élelmiszerboltokéra, táskaboltokéra, könyvesboltokéra... (pont nem rég írtam a könyvesboltokban való sporolásról, és jó is hogy elolvastam ezt a bejegyzésed, mert ezt nem is tettem bele, elfelejtettem. :D http://thestoriesofthegirlwithglasses.blogspot.hu/2015/01/sporolas-konyvespolcon.html)

    Szóval szerintem ha valaki meg akar takarítani egy kis pénzt, járjon utána a dolgoknak és ha csak 10 Ft-ot atud akkor 10 Ft-ot tud megtakarítani. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az ajánlást :) ! Hát, igen, nem mindegy, hogy hol és mennyiért vásárol az ember, ez tény...

      Törlés

"Feel free to comment" :)
avagy Kommenteljen bárki nyugodtan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...